Nezařazené

Probíhá velká revoluce v automobilovém průmyslu!

Posledních pár let slýcháváme o elektromobilech. Místo benzínu elektrický pohon. Při těchto slovech žasneme představou, že už nikdy nebudeme muset vyměňovat olej či olejový filtr. Z toho také vyplývá levná údržba na rozdíl od vozů se spalovacími motory.
žárovka na dlani
Jak to vychází s celkovou investicí do koupě tohoto vozu? Pořizovací cena je příliš vysoká. Nakonec se tato koupě vyplatí pro ty, kteří najezdí hodně kilometrů. Předpokládá se, že po čtyřech letech se Vám vrátí všechny náklady spojené s pořízením tohoto auta. Je v tom totiž zahrnuta cena za najeté kilometry. Konkrétně 0,5 Kč/ 1 km. Ve srovnání s benzínovým, který vychází cca. 1,6 Kč/km, je to pohoda. Pokud chcete být ekologicky šetrní, zkuste nabíjení pomocí solární energie! V případě, že máte místo pro vlastní solární elektrárnu, tak máte další  finanční výhodu.
 Největším problémem jsou baterie. K nim bychom mohli mít tisíce výhrad. Říká se, že tyto vozy jsou velice šetrné k životnímu prostředí. Však opak je pravdou. Položte si jednouchou otázku: Co je zdrojem elektrické energie? Ihned na ni dostanete ještě prostší odpověď: elektrárny. Existují větrné, vodní, solární elektrárny, které nejsou nijak škodlivé pro okolí. Kdežto jaderné a uhelné elektrárny už nějaký ten odpad produkují.
tesla elektrostanice
Hodně lidí si myslí, že když si zakoupí již několikrát jmenovanou káru, tak budou ti nejekologičtější lidé, protože do ovzduší nevypouštějí žádná škodlivá fosilní paliva. Pak si ale neuvědomují, že neustále podporují ty fabriky, které jim dodají energii za cenu neekologičnosti. A co teprve samotné baterie.  Jednak Vám nevydrží věčnost a tím se i zvýší Vaše výdaje. Za druhé stále jsou aktuální emise. Největším producentem akumulátorů je Čína (zhruba 60% výroby). Množství vysílaných škodlivin závisí také na tom, jak je samotná výroba „čistá“. Kvantum vyzařované  CO2 souvisí s velikostí baterie. Čím je menší, tím je ekologičtější i sám dopravní prostředek.
Tak co si myslíte? Jsou elektromobily otázkou ekologie anebo byznysu?

(Author)